Hvis du opplever avspillingsproblemer på dit Smart TV, så kan forhåpentligvis følgende veiledning hjelpe deg:
En av de vanligste årsakene til problemer som oppstår når du prøver å streame BLOCKBUSTER, er en dårlig eller periodisk sviktende internettforbindelse. Opplever du problemer med å starte BLOCKBUSTER-appen eller problemer med å spille av en film eller tv-serie på enheten din, kan dette skyldes at internettforbindelsen er treg eller at den er brutt.
Vi har her samlet noen punkter som kan løse de fleste problemer med internettforbindelsen:
Obs: Hvis du utfører nedenstående steg og fortsatt har problemer med å opprette forbindelse til BLOCKBUSTER, anbefaler vi at du kontakter din internettleverandør. Denne vil kunne hjelpe deg med å fastslå om problemet evt. ligger i hvordan ruteren din er konfigurert, og også om den kommuniserer med andre enheter på hjemmenettverket.
Hvis nettverket ditt oppfyller våre minimumskrav til streaming, vil det å gå gjennom nedenstående steg løse de fleste forbindelsesproblemer.
- 1. Sørg for at ALT utstyret til hjemmenettverket ditt er frakoblet som gruppe i cirka ett minutt før du igjen kobler til hver enhet én etter én.
- 2. Slå av eller koble fra enheten.
- 3. Ta støpselet til modemet (OG den trådløse ruteren, hvis dette er en separat enhet) ut av stikkontakten i minst 30 sekunder.
- 4. Sett inn ledningen til modemet igjen, og vent til det ikke er flere indikatorlamper som blinker. Hvis ruteren ikke er en del av modemet, skal du koble den til og vente til det ikke er flere indikatorlamper som blinker.
- 5. Slå på enheten igjen, og prøv å streame BLOCKBUSTER på nytt.
Koble enheten direkte til modemet.
Hvis du oppretter forbindelse via en trådløs ruter som er koblet til modemet ditt, og fortsatt ikke får opprettet forbindelse, kan du prøve å droppe ruteren og opprette forbindelse direkte til modemet med en vanlig nettkabel.
Dette kan hjelpe til med å identifisere hva problemet skyldes ved å eliminere ruteren eller den trådløse forbindelsen som mulig feilkilde.
- Slå av tv-en.
- Koble enheten direkte til modemet med en nettkabel.
- Trekk modemets støpsel ut av stikkontakten i minst 30 sekunder, sett det i igjen og vent til det ikke er flere indikatorlamper som blinker.
- Slå på tv-en og prøv å streame igjen.
Hvis du nå kan spille av:
Hvis du har droppet ruteren og får opprettet forbindelse til BLOCKBUSTER direkte via modemet, er det sannsynligvis ruteren som er årsaken til problemet.
Ved å gå utenom ruteren kan du nå streame, men hvis denne konfigurasjonen ikke er den perfekte løsningen, kan du kanskje kontakte den eller de personene som har konfigurert nettverket ditt, og få hjelp til å tilbakestille eller rekonfigurere ruterens innstillinger.
Hvis du fortsatt ikke kan spille av:
Hvis du er koblet direkte til modemet, men fortsatt ikke kan streame BLOCKBUSTER, kan du eventuelt rådføre deg med leverandøren av enheten din for å forsikre deg om at modemet og internettjenesten fungerer som de skal.
Hvis du ikke kunne fullføre dette steget:
Vi anbefaler på det sterkeste at du prøver å koble enheten rett til modemet hvis du kan. Dermed kan du med sikkerhet utelukke den trådløse ruteren som årsak til problemer med nettverksforbindelsen. Hvis du ikke har mulighet til å koble enheten direkte til modemet, så les neste avsnitt om å resette internettinnstillinger.
Er du ikke så stødig på det tekniske, så prøv å tilbakestille til din internettleverandørs standardinnstillinger.
Hvis du har endret din enhet til brukerdefinerte innstillinger for forbindelse, anbefaler vi at du prøver å gjenopprette din internettleverandørs standardinnstillinger. Hvis du har forbindelse via VPN (Virtual Private Network), bør du deaktivere det og opprette direkte forbindelse til internett. Hvis du har endret enheten din til en brukerdefinert DNS-innstilling, kan du prøve å resette enheten til å hente DNS automatisk. Hvis du er i tvil om hvordan du utfører et av disse punktene, kan du kontakte produsenten av enheten for å få mer hjelp.
Gjør det trådløse signalet bedre
Hvis du har forbindelse via et trådløst nettverk, og ovenstående steg ikke hjalp, kan du prøve et eller flere av disse stegene for å forbedre din trådløse forbindelse: Flytt ruteren til en ny plassering for å bedre signalstyrken. Du vil som regel få bedre mottaksforhold i hele hjemmet hvis ruteren står sentralt plassert. Et annet tips er å flytte ruteren opp fra golvet. En ruter på en hylle eller et bord gir bedre signal enn en ruter som er skjult bak møbler.
Er du ikke så stødig teknisk, kan du endre trådløs kanal på ruteren (Dette kan din leverandør hjelpe til med hvis du ikke selv vet hvordan man gjør det). Vi opplever at kanalbytte ofte kan løse problemer med en sviktende forbindelse.
Det er også viktig at tv-en din er oppdatert med den nyeste programvaren!
Slik oppdaterer du:
For å oppdatere tv-en din, går du inn på produsentens hjemmeside og finner frem til tv-modellen du har. Hvis det er oppdateringer tilgjengelig , laster du dem du ned til datamaskinen din og pakker dem ut hvis de kommer i en zip-fil. De utpakkede filene kopieres til en minnepinne som deretter settes inn i tv-en.
Husk at du må følge den konkrete veildeningen til firmware-oppdateringen slik produsenten opplyser om på sin hjemmeside.
Du kan se om det er tilgjengelige oppdateringer til tv-en din her:
Guide to updating your Samsung tv
This guide only works for Samsung TV:
How to update the firmware on your Samsung Smart TV
- Press the menu button on your remote control. (If you use Smart Remote, press the Keypad button at the top, and the remote control will appear on your screen)
- Select Support at the bottom of the menu
- Touch Update software
- Select Online Update (not USB)
- The TV is now checking for a new version
- Select Update if there is a new version
The TV turns off and restarts automatically after the end of the update.
Kommentarer
0 kommentarer
Artikkelen er stengt for kommentarer.