Avspillingsproblemer på MAC
Hvis du har avspillningsproblemer på din Mac, anbefaler vi i første omgang at du prøver følgende:
- Rydd opp i cookiene i nettleseren.
Din nettleser bruker kanskje en foreldet eller skadd innstilling i cookie-filen. Vi anbefaler at du rydder i cookiene i nettleseren og/eller prøver å starte opp i Inprivate-visning/Inkognito-vindu.
Velg blockbuster.no, og Logg inn for å logge inn igjen og spille av filmen eller tv-serien. - Start nettleseren på nytt.
Iblant blir problemet løst hvis nettleseren startes på nytt.
Lukk nettleseren, start den på nytt og spill av filmen eller tv-serien. - Prøv i en annen nettleser. Vi anbefaler Google Chrome.
Feilen kan skyldes en utvidelse eller et tilleggsprogram i nettleseren. Prøv å spille av filmen eller tv-serien i Chrome.
Internettforbindelse
En av de vanligste årsakene til problemer som oppstår når du prøver å streame BLOCKBUSTER, er en dårlig eller periodisk dårlig internettforbindelse. Opplever du problemer med å starte BLOCKBUSTER-app-en eller problemer med å spille av en film eller tv-serie på enheten din, kan dette gjerne skyldes at internettforbindelsen er treg eller at den er brutt.
Vi har her samlet noen gode steg som kan løse de fleste problemer med internettforbindelsen:
Merk: Hvis du utfører nedenstående steg og fortsatt har problemer med å opprette forbindelse til BLOCKBUSTER, anbefaler vi at du kontakter din internettleverandør. De vil kunne hjelpe deg med å fastslå om problemet evt. ligger i hvordan din ruter er konfigurert, også i forhold til om den kan kommunisere med andre enheter på hjemmenettverket ditt.
Hvis nettverket ditt oppfyller våre minimumskrav til streaming, vil det å gå gjennom nedenstående steg løse de fleste forbindelsesproblemer.
- Sørg for at ALT utstyret til hjemmenettverket ditt er frakoblet som gruppe i cirka ett minutt før du igjen kobler til hver enhet én etter én.
- Slå av eller koble fra enheten.
- Ta støpselet til modemet (OG den trådløse ruteren, hvis dette er en separat enhet) ut av stikkontakten i minst 30 sekunder.
- Sett inn ledningen til modemet igjen, og vent til det ikke er flere indikatorlamper som blinker. Hvis ruteren ikke er en del av modemet, skal du koble den til og vente til det ikke er flere indikatorlamper som blinker.
- Slå på enheten igjen, og prøv å streame BLOCKBUSTER på nytt.
Er du ikke stødig på det tekniske, kan du prøve å resette til din internettleverandørs standardinnstillinger.
Hvis du har endret din enhet til brukerdefinerte innstillinger for forbindelse, anbefaler vi at du prøver å gjenopprette din internettleverandørs standardinnstillinger. Hvis du har forbindelse via VPN (Virtual Private Network), bør du deaktivere det og opprette direkte forbindelse til internettet. Hvis du har endret enheten din til en brukerdefinert DNS-innstilling, kan du prøve å nullstille enheten til å hente DNS automatisk. Hvis du er i tvil om hvordan du utfører et av disse stegene, kan du kontakte produsenten av enheten for å få mer hjelp.
Gjør det trådløse signalet bedre
Hvis du har forbindelse via et trådløst nettverk, og ovenstående steg ikke hjalp, kan du prøve ett eller flere av disse stegene for å forbedre din trådløse forbindelse: Flytt ruteren til en ny plassering for å øke signalstyrken. Du vil som regel få bedre mottaksforhold i hele hjemmet hvis ruteren står sentralt plassert. Et annet tips er å flytte ruteren opp fra gulvet. En ruter på en hylle eller et bord gir bedre signal enn en ruter som er skjult bak møbler.
Er du igjen ikke så sterk teknisk, kan du endre trådløs kanal på ruteren (Dette kan din leverandør hjelpe til med hvis du ikke selv vet hvordan man gjør det). Vi opplever at kanalbytte ofte kan løse problemer med en sviktende forbindelse.
Kommentarer
0 kommentarer
Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.