PC-avspillingsproblemer
Hvis du har avspillingsproblemer på PC-en din, anbefaler vi i første omgang at du prøver følgende:
- Rydd opp i cookies i nettleseren.
- Nettleseren din anvender kanskje en utgått, foreldet eller skadet innstilling i cookie-filen. Vi anbefaler at du rydder opp i dine cookies i nettleseren og/eller prøver å starte opp i Inprivate-visning/Inkognito-vindu.
Velg BLOCKBUSTER-startsiden, og deretter Logg inn for å prøve å spille av filmen eller tv-serien på nytt. - Start nettleserer på nytt.
Noen ganger løser problemet seg hvis nettleseren startes på nytt.
Lukk nettleseren, start den på nytt og spill av filmen eller tv-serien. - Prøv i en annen nettleser.
Feilen kan skyldes en utvidelse eller et tilleggsprogram til nettleseren. Prøv å spille av filmen eller tv-serien i en annen nettleser. Vi anbefaler Google Chrome.
Hvis du kan se BLOCKBUSTER i en annen nettleser, har din nåværende nettleser muligens et problem med vår plugin som brukes av BLOCKBUSTER. Gå videre til neste feilsøkingstrinn hvis det er flere nettlesere der du ikke kan se BLOCKBUSTER.
Avspillingsproblemer
En av de vanligste årsakene til problemer som oppstår når du prøver å streame BLOCKBUSTER, er en dårlig eller periodisk sviktende internettforbindelse. Opplever du problemer med å starte BLOCKBUSTER-appen eller problemer med å spille av en film eller tv-serie på enheten din, kan dette gjerne skyldes at internettforbindelsen er treg eller at den er brutt.
Vi har her samlet noen gode steg som kan løse de fleste problemer med internettforbindelsen:
Obs: Hvis du utfører nedenstående steg og fortsatt har problemer med å opprette forbindelse til BLOCKBUSTER, anbefaler vi at du kontakter din internettleverandør. De vil kunne hjelpe deg med å fastslå om problemet evt. ligger i hvordan din ruter er konfigurert, også i forhold til om den kan kommunisere med andre enheter på hjemmenettverket ditt.
Hvis nettverket ditt oppfyller våre minimumskrav til streaming, vil det å gå gjennom nedenstående steg løse de fleste forbindelsesproblemer.
- Sørg for at ALT utstyret til hjemmenettverket ditt er frakoblet som gruppe i cirka ett minutt før du igjen kobler til hver enhet én etter én.
- Slå av eller koble fra enheten.
- Ta støpselet til modemet (OG den trådløse ruteren, hvis dette er en separat enhet) ut av stikkontakten i minst 30 sekunder.
- Sett inn ledningen til modemet igjen, og vent til det ikke er flere indikatorlamper som blinker. Hvis ruteren ikke er en del av modemet, skal du koble den til og vente til det ikke er flere indikatorlamper som blinker.
- Slå på enheten igjen, og prøv å streame BLOCKBUSTER på nytt.
Er du ikke så stødig på det tekniske, så prøv å tilbakestille til din internettleverandørs standardinnstillinger.
Hvis du har endret din enhet til brukerdefinerte innstillinger for forbindelse, anbefaler vi at du prøver å gjenopprette din internettleverandørs standardinnstillinger. Hvis du har forbindelse via VPN (Virtual Private Network), bør du deaktivere det og opprette direkte forbindelse til internett i hjemmet ditt. Hvis du har endret enheten din til en brukerdefinert DNS-innstilling, kan du prøve å nullstille enheten til å hente DNS automatisk. Hvis du er i tvil om hvordan du utfører et av disse stegene, kan du kontakte produsenten av enheten for å få mer hjelp.
Gjør det trådløse signalet bedre
Hvis du har forbindelse via et trådløst nettverk, og ovenstående steg ikke hjalp, kan du prøve et eller flere av disse stegene for å forbedre din trådløse forbindelse: Flytt ruteren til en ny plassering for å øke signalstyrken. Du vil som regel få bedre mottaksforhold i hele hjemmet hvis ruteren står sentralt plassert. Et annet tips er å flytte ruteren opp fra gulvet. En ruter på en hylle eller et bord gir bedre signal enn en ruter som er skjult bak møbler.
Er du igjen ikke så stødig teknisk, kan du endre trådløs kanal på ruteren (Dette kan din leverandør hjelpe til med hvis du ikke selv vet hvordan man gjør det). Vi opplever at kanalbytte ofte kan løse problemer med en sviktende forbindelse.
Kommentarer
0 kommentarer
Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.